چند روز قبل کلی آدم دعوتم کردند عضو community ضد عرب در orkut بشوم. الان بیش از هزار و پانصد عضو دارد که نشان می‌دهد چقدر سریع رشد کرده است. از یک طرف فکر می‌کنم اعلام انزجار از اعراب (که در طی تاریخ جز ضرر چیزی برای مملکت نداشته‌‌اند) طوری که تمام دنیا بشنوند راه‌حل خوبی است برای خلاصی از طبعات اعمال و فرهنگ اعراب که هر دو در جهان امروز مورد تنفر قرار گرفته‌اند. حساب جدا کردن از عرب وحشی.
ولی از طرف دیگر پیچیدن چنین نسخه‌ای عاقلانه نیست. یکی از اقوام ساکن ایران اعراب هستند در حاشیه خلیج‌فارس و چنین توهینی جز کینه‌اندوزی و تفرقه حاصلی نخواهد داشت، کینه در این کشور کم نیست که زیاد است. امیدوارم روزی پیش نیاید که کینه ترک‌ها را -که قربانی چنین حماقتی بودند- حس کنید(من خودم ترک هستم)
دیگر اینکه بزرگترین اقلیت در امارت اقلیت ایرانی‌ است. لازم به توضیح نیست که چه ممکن است بشود.
از طرفی سردمدار این حرکت هیچ‌وقت روشنفکران و یا قشر فرهنگی نخواهد بود. به جای آن میهن‌پرستان افراطی که شب با فکر زرتشت به خواب می‌روند و صبح با خیال تخت جمشید، ولی حتی اصول دین زرتشت را نمی‌دانند. موجی می‌شود که بلند می‌شود و رهبران آن مدتی بعد جا می‌زنند.
عضو نشدم.


نظرات:

درود بر شما. واقعا شايد اولين ايراني هستيد كه بدون تعصب و با درك و شعور بالا صحبت مي كنيد دوست دارم بيشتر شما را بشناسم. واقعا تا حالا كسي را نديده ام كه اينگونه با واقعيت روبرو شود. اقليت عرب در ايران مظلوم واقع شده اند و اين مظلوميت اگر ادامه پيدا كند و همراه خشم ترك زبانان گردد مطمئن باشيد دودمان ايران و ايرانيان را به باد خواهد داد. آنموقع نمي توان گفت كه حق با اين اقليت نيست. با تشكر از نوشته زيبايتان


باید بیشتر با روحیات این ملت آشنا شوید. ملتی که به قول شما با خواب زرتشت به خواب می روند و.... ملتی که متاسفانه روز به روز با نادانی بزرگ می شوند و فقط از رویاهایی که با تعصب و احساسات افراطی نشات گرفته اند تبعیت می کنند. ای وای بر این ایران ای وای بر این کشور ... نمی دانم عاقبتمان چه خواهد شد؟



صفحه‌ی اول