از شنیدن خبر رد صلاحیت معین شوکه شده‌ام. هیچ حال ندارم حتی راپورت جلسه معین با جماعت ستاد نسیم را بنویسم، شاید فردا.
این که این خبر زودتر از سه‌شنبه اعلام شده است کمی مشکوک است ولی نظر آقایان که قرار است حکم حکومتی بیاید هم چندان واقعی و امیدوارکننده به نظرم نمی‌رسد. تا چه پیش آید.


نظرات:

dar javabe in harekate shooraye negahban
faghat mishe goft eyval


:(...


جمهوري اسلامي دو لطف بزرگ در حق اين مردم كرد، و دست شان از اين بابت درد نكند،
اول اين كه با اجباري كردن مانتو باعث شد زن ايراني هيكل نامتناسب خود را بتواند تا حدي بپوشاند، و ديگري آن که با رد صلاحيت معين هواداران اش را از ننگ انتخاب چنين اوشگولي نجات داد.
به راستي نجات داد!


///لام ... حق داري داداش


خبر اين رد صلاحيت براي همه اونايي كه ميخواستن باراي دادن خودشونو از انفعال و نابود شدن نجات بدن وحشتناك بود.اما حالا بايد همگي به اين فكر كنيم كه چي كار بايد كرد تحريم در سكوت يا اعتراض ؟؟



http://baba.eparizi.com/:
حالا باید ببینیم بدنه‌ی ِ چپ‌های ِ مسلمان که بسیاری از رتبه‌های ِ بالای مدیریتی کشور را در اختیار دارند و نفوذ زیادی در سپاه، جهاد، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای ِ دولتی، چه می‌کنند؟ .. آیا توان و انگیزه‌ای برای ِ‌آنها مانده است تا شاید بازهم مثل زمان ِ تعطیلی ِ «سلام»، کویی را به آشوب کشند!؟ .. یا دل به آمدن ِ رفسنجانی خوش کرده و به ماهیانه‌ای رضایت خواهند داد؟ ... بسیاری از مدیران ِ رده بالا و بدنه‌ی مهم اجرایی ِ کشور، ترکیبی از افرادی است که به طورِ سنتی به چپ‌های ِ مسلمان گرایش دار


نظر شما درباره ي اينكه بعضيا معين رو از رجال سياسي نمي دونند چيه؟؟؟


مرگ بر هرچی ................................


آيا واقعا اين حكم حكومتي شما را راضي ميكند؟ اگر واقعا دغدغه آن چيزي را كه مي گوييد داريدف بايد باز هم در انتخابات شركت نكنيد. مگر هدف وسيله را توجيه مي كند؟ اين مسخره ترين نوع انتخابات است و شركت در آن به مسلخ بردن تمامي اميد هاي رهايي. معين هم اگر با اين حكم حكومتي راضي به باقي ماندن شود به نظر من اشتباه كرده است.


فکر کنم رهبر یک اشتباه محاسباتی مرتکب شده. احتمالاً به تصور رهبر و مشاوراش معین رای نخواهد آورد و با اجازه دادن به اصلاحطلب های پیشرو برای معرفی کاندیدا اونها در واقع بعد از شکست در انتخابات ضایع میشن و گروه رهبر میتونه برای همیشه حذفشون کنه. ضمن اینکه رد صلاحیت معین میتونه باعث فشار های شدید خارجی و داخلی روی حکومت بشه و مشروعیت انتخابات رو کلاً از بین ببره. منتها مسئله الان اینه که با توجه به تعدد نامزد های محافظه کار و عدم محبوبیت هاشمی ، مشارکتی ها میتونن با کمی انرژی دادن به پایگاهشون و کشیدن بخشی از شهروندهای مردد، معین رو به مرحله دوم بکشونن و احتمال رای آوردن معین در مرحله دوم هم کم نیست.
یک مطلب خیلی مهم دیگه هم اینه که حکومت به طور کلی اصلاً در شرایطی نیست که بتونه معین رو هشت یا حتی چهار سال دیگه تحمل کنه. انتخاب معین کل جمهوری اسلامی رو با یک چالش جدی مواجه میکنه. با توجه به این که کابینه معین اینطور که بنظر میرسه به مراتب پیشرو تر از کابینه خاتمی خواهد بود و از همین الان اعلام کردن که چیزی به نام حکم حکومتی رو قبول ندارن و حرفهای خیلی صریح دیگه ای هم زدن.
با این حساب من فکر میکنم رای دادن به معین یک جور مقاومت مدنی باشه که میتونه بسیار هم موثر باشه. بسیار موثر تر از رای ندادن.



صفحه‌ی اول