خسته‌ام، ناامید و دلزده. دیشب شب تلخی بود. از صبح مردد بودم که این پست را بنویسم یا نه ولی تصمیم گرفتم بنویسم تا حداقل بعداً برای خودم یادآور این روزها باشد.
مردم احمدی‌نژاد را معین ترجیح دادند و معین در کشور پنجم شد، در تهران فقط سیصد هزار رای داشت. مردم انتخاب خود را کردند، با مشارکت شصت و هفت درصدی می‌توان خواست مردم را به وضوح دید. کسی هم احتمال نمی‌دهد تقلب گسترده‌ای رخ داده باشد هرچند دکتر معین گفت اعتراض خواهد کرد.
کسروی نوشته بود ما بالاخره یک حکومت به روحانیون بدهکار هستم و بالاخره روزی باید حکومت را به آن‌ها بسپاریم و در انقلاب پنجاه و هفت سپردند. حال فکر می‌کنم شاید انقلاب و مردم ایران هم یک حکومت به تندروها مدیون بوده‌اند و زمان بازپرداخت است.
شکی ندارم که در دور دوم احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود، خواست مردم این است. خواستی که کمترین مطالعه‌ای برای چرایی‌اش نکرده‌اند.
این ملت باز نشان دادند برای به ثمر نشستن پروسه‌ی اصلاحات که شاید بیست سال زمان لازم داشت فقط توانستند شش سال صبر کنند و باز عقب کشیدند، همان طور که در مشروطیت عقب نشستند و همان طور که مصدق را تنها گذاشتند.
دکتر معین امروز در دفتر جبهه مشارکت سخن زیبایی گفت: « دوم خرداد یک نه به گذشته بود. دیروز هم می‌توانست یک آری به آینده باشد.»
حتی اگر این چهار میلیون طرفدار معین رای نمی‌دادند و انتخابات را تحریم می‌کردند مشارکت می‌شد شصت درصد که مشارکتی معقول در تمام دنیا است. این یعنی اینکه تحریم‌کنندگان شکست خورده‌اند، ولی در کنار این با شرکت نکردن در انتخابات ما را نیز به شکست کشاندند.
این انتخابات برای من یک نتیجه داشت. برایم اثبات شد دغدغه‌های من با دغدغه‌های اجتماع چقدر متفاوت است، آنقدر متفاوت که نمی‌توانم تحمل کنم و مصمم‌تر شدم در اولین فرصت از این کشور بروم و پشت سرم را هم نگاه نکنم.
هنوز راه بسیار طولانی‌ای برای پیمودن در پیش داریم ولی حیف که همراه‌مان کسی نیست.


نظرات:

عزيز من اين چه حرفيه كه مي زني . به همين زودي جا زدي ؟ فرار ؟ راهش اينه ؟ ...
ملت گوسفندي خودشونو اثبات كردن ، نمي دونم . واقعا نمي دونم ...... هيچي . فقط فكر مي كنم بايد صبر كرد تا از اين شوك بيايم بيرون .
"امید هیچ معجزی ز مرده نیست ، زنده باش"
نمي دونم رفيق !


شصت و هفت درصد؟ با هفتاد و هفت درصد چه طوري؟ مي داني كه شوراي نگه بان حرف وزارت كشور را قبول ندارد و آمار واجدان شرايط را چهل و چهار ميليون مي داند. من فكر مي كنم هفتاد و هفت درصد، سر راست هشتاد و يك درصد درست باشد.
به هر حال تحريم كننده گان بردند چون اصلاح طلبان باختند. پيروزي زماني تكميل مي شود كه احمدي نژاد رييس جمهور شود.


تنها متاسفم از اینکه مردم ما اینقدر شعور وفهمشان کم شدست 8 سال زحمت دود شد و به هوا رفت...خداحافظ دموکراسی..


ملت گوسفندي خودشونو اثبات كردن ، نمي دونم .
كامنت پاييني


متاسفم از اینکه مردم ما اینقدر شعور وفهمشان کم شدست
كامنت پاييني - همين الان ديدم اش


من با تشکر از مهیا که نظر بسیار متفکرانه ای دارد.از شما وب لاگ نویسان خواهش میکنم که اگر هم خسته شده اید خستگی را با مردم تقسیم نکنید چون این مردم هنوز امید دارند و خسته نشده اند.


سلام ...........


تنها راه ما به ازادی بالا بردن سطح شعور و اگاهی مون بود و بهمین دلیل باید معین می اومد . اما متاسفانه ما واسه همچین راه سختی فقط 8 سال صبر داشتیم . منم دارم به رفتن فکر می کنم .


اما .. قبل رفتن شاید هنوز راهی باشه . تا اخرین لحظه قبل از رفتنم کاری رو که عقل حکم کنه انجام میدم ...


چه بخواهي بروي و چه بخواهيم برويم حدااقل دوسالي در مملکت هستيم
من به عنوان يکي از حاميان کوچک معين از شما شديدا خواهش ميکنم به روي رفسنجاني اجماع کنيد و دست از `معين نشد پس ولش کن`برداريد
قضيه شوخي نيست,احمدي نژاد خطرناکه,خطرشو حس کنيد


دیگه حتی نمیتونم نظر بدهم ...و فکر میکنم از این به بعد دیگر حتی معنی نظر از یادمان برود.


به دامان هاشمی پناه بردن به از به دام احمدی نژاد افتادن.


البته الان می‌گن مشارکت ۶۲ درصد بوده نه ۶۷. سر انتخابات مجلس هم اول گفتن ۶۰ درصد شده اما بعد معلوم شد ۵۰ بوده.


من در ادامه پست ديروز شما هم مطلب نوشته ام. با رفتن چيزي تفاوت نمي كند. به هر حال شرايط اينگونه است و بايد در جهت آموزش مردم و تبيين مفاهيم اصلي زندگي زحمت كشيد. باور كنيد كه رياست جكهوري در چنين نظامي اصلا در مقابل اهداف ما هيچ اهميتي ندارد. بايد ايستادگي كرد. چندي پيش دوستي از آمريكا كتابي با عنوان "زنداني شده براي آزادي" برايم فرستاد. ماجراي بدست آوردن حق راي براي زنان است در دهه هاي انتهايي قرن 19 و ابتدايي قرن 20. نمي توانيد تصور كنيد زنان چه سختيهايي را متحمل شده اند. دست كشيدن راه چاره نيست همان طور كه رياست جمهوري مقصد نيست. راه هم نيست.


پست كوتاهي برايت نوشته ام در وبلاگم.محبت مي كني اگر بخواني و پاسخ دهي...ببخشيد اگر كمي از هم گسيخته و نا مرتب است...


همه چیز تموم شد...اصلاحات به پایان خط رسید...
ما به وظیفه اي كه در قبال نسل آینده داشتيم عمل کردیم ولی انگار عمق استبداد زدگی در روح ملت ما بیش از آن آست که با صدای آرام ما از بین برود...


فكر مي كنم اينك زمان آن رسيده كه مثل شخصيت اول داستان 1984 با كمال ميل و رضايت تسليم برادر بزرگ بشيم..گاهي تسليم محضِ اراده ديگران شدن خيلي لذت بخشِ!!
زنده باد برادر بزرگ و احمدي نژاد!!


کو مردم ؟ بابا این 5 و 6 میلیون رای رو همیشه داشتن اینها .. کسانی هم که به قالیباف رای دادن رو اصلا نمیشه به حساب احمدی نپاد گذاشت ... بابا چرا اینطوری حرف میزنی که انگار همه مردم اینطور می خواستند ... آخه با 5 میلیون رای کی میتونه مردم داری و کشورداری کنه ... فرق اونها این بود که حامیاشون بدون هیچ چون و چرایی حرف اونها رو قبول می کنند و با هم یک دست می شن 5.6 میلیون که نشد مردم ایران ... ملت باز هم به اصلاح طلبان رای دادن در کل ...


خوابيدن و صبر كردن ، اين كاريست كه من مي كنم .


چقدر ضعيفيد!!!
با يك شكست از هم ميپاشيد.
اونوقت انتظار داريد مردم از شما حمايت كنند؟


فکر کنم در گیر یک بازی سیاسی شدیم که اگر بازی رو بلد نباشیم بد جوری باختیم انتخابات باید به دور دوم اون هم بین رفسنجانی و احمدی نژاد میکشید . تا ما به اسم دموکراسی مجبور شیم بین مار قاشیه(احمدی نزاد)و افعی(رفسنجانی) به افعی رای بدیم.این اتفاق سر انتخابات فرانسه هم افتار و در اخر فرانسوی ها از ترس راستهای افراتی به راستها که شیراک نماینده اش بود رای دادن.خدا رو شکر که وضعییت ما ا لان شده مثل دموکرات ترین کشور دنیا!!!!


سلام باز هم منم .. يه سوال بدجوري ذهنمو مشغول كرده ؟!!؟ در طول مدت تبليغات .. آقاي معين , در تمام ( يا اكثر ) نظر سنجيها درصد پاييني داشتند ! پس چرا باز هم گفته مي شد ايشون خيلي شانس دارن ؟ آخه منتظر چه جور حركتي بوديد ؟ ...........


مردم فقط نون می خوان ! اگه تو هم نون بدی رئیس میشی ! می تونی ؟! کی می تونه!


مردن با نون سير ميشن! نه با فكر نون !
شما با فكر نون مثل اينه خيلي سير هستيد!


سلام

میرزا تو دیگه چرا؟ مگر چه شده اگر مردم کم صبر دارند و یا نمی دانم یک مرض دیگری به فکر مردم بوده حالا هر چه بود گذشت باید به فکر دیگری بود. از همین الان هم با نا امیدی تمام نگو احمدی نزاد می آید بالا. مردم اگر یک کم می دانند و یا کمتر درک می کنند نباید بگذاریم احمدی نزاد بیاید بالا.

یکم استراحت کن. زیاد وقت نداریم. فقط 6 روز دیگر.


مردم با نون سیر میشن ! نه با فکر نون!
شما چی؟


هر روز كه ميگذره و در مورد انتخابات بحثي پيش مياد باعث ميشه عصباني و بيشتر از عصبانيت تعجب زده بشم.من اين حرف رو كه مردم بخاطر مشكلات معيشتي معين رو انتخاب نكردند قبول نخواهم كرد.مشكل را در جاي ديگه اي بايد جستجو كرد.ميشه از اين كشور رفت و بقول شما حتي نگاهي به عقب هم نيانداخت (من هم احتمالا همين رو ترجيح ميدهم ) اما چيزي كه مهمه اينه كه اين جامعه مشكلاتي داره بنام عدم مطالعه و ... كه
با گوشه اي نشستن يا كنار كشيدن حل نميشه


معین نتونست توده مردم را جذب کنه...این ضعف بزرگیه برای کسی که وارد اینچنین مبارزه ای میشه...مشارکت مردم 53 در صد بوده...... .



صفحه‌ی اول