در نهایت موفق شدم دو دایره که مدتی بود نه چندان قاطعانه دنبالشان می‌گشتم را کشف و دستگیر کنم. یکی دی‌وی‌دی دایره‌المعارف Encarta 2006 است که خلاصی می‌دهد از ده بار سی‌دی عوض کردن برای پیدا کردن یک مطلب ساده. صد البته هزار بار خداوند را شکر می‌گوییم که در این مملکت کپی‌رایت نداریم و می‌شود به راحتی با پنج هزار تومان دی‌وی‌دی چهل و چهار دلاری را خرید. اگر می‌فرمایید ویکی بهتر از Encarta است می‌فرماییم که ممکن است، ولی بنده علی‌رغم علاقه‌ وافری که به جنبش کد باز و ضد انحصارگرایی دارم باز نمی‌توانم به محتویات ویکی اعتماد کنم، تازه امکانات چند رسانه‌ای‌اش قابل قیاس با Encarta نیست.
دومی که حیاتی‌تر هم بود سی‌دی تاریخ تمدن ویل‌دورانت به زبان شیرین فارسی می‌باشد. آقا هیج‌جا پیدا نمی‌شد، چنان به قیافه‌ آدم مات و مبهوت نگاه می‌کردند انگار شیر مرغ درخواست کرده‌اید. امکانات جستجو و فیش‌برداری بسیار کاملی دارد و می‌تواند جانشین بسیار خوبی برای آن دوره ده دوازده جلدی البته قیمتی باشد.

پس‌نوشت: ناشر سی‌دی تاریخ تمدن شرکت انتشارات علمی فرهنگی (70-88774569) و پخش کننده آن شرکت کتاب‌گستر (22019795) است. من ‌سی‌دی را از مغازه‌ای در بازار رضا (چهارراه ولیعصر) خریدم، متاسفانه اسم مغازه را اصلاً نگاه نکردم.


نظرات:

جالبه من همین اواخر داشتم فکر میکردم اگر اومدم ایران سی دی تاریخ تمدن رو بخرم.میشه آدرس بدی کجا خریدیش؟


رفتار خجالت آور حسین رضا راده در بالا بردن قاب عکس رهبر بالای سکو و در مقابل پرچم ایران؛ چهره قهرمان پوشالی را نمایان کرد!!
گویا او پا در جای پای برادران خادم و ..... می گذارد!!!
آبروی هر چه ايرانی است برد مرتيکه فکر ميکرد رستم دوران است!! آزادگی رستم و تختی تکرار نشدنی است!!! این عمل تکرار رفتار نازی ها و سلام هيتلری دادن است!!!


امكان داره بگي از كجا تهيه كردي؟


ولی خواندن از روی کتاب کاغذی کیف دیگری می‌دهد، نه؟!


تاريخ تمدن ويل دورانت روي سي دي؟!!
چند ؟
از كجا؟
كووووو؟


راجع به نحوه تهيه سي دي تاریخ تمدن ویل‌دورانت به زبان فارسی مي تونين اطلاعات بيشتري بدهيد. (لطفا)
خيلي هيجانزده شدم...


به نام حضرت دوست
سلام :
جناب ميرزا شما كه اينقدر اشتياق خلايق به دايره هاي كذا را مي بينيد، زحمتي نيست مرحمت فرماييد مهرورزي نماييد!نشاني بگذاريد از محل عرضه آنها.
مهرتان پايدار.


محمد جان من كه چهار بار به خانه شايگان رفته بودم و مصاحبه هم كرده بودم به اون جزئياتي كه تو ديدي من توجه نكرده بودم براي همين هم خيلي دوست داشتم نظرت رو در مورد اين ديدار بدونم و خودم هم حتما يك مطلب مفصل در اين مورد مي نويسم بابت امروز هم خيلي تشكر مي كنم كلي زحمت كشيدي اميدوارم بتونم جبران كنم


من اسم مغازه را گفتم ولي ميرزا براي اينكه تبليغ نشه پاك كرد.


بازار رضا - تكنو 2000- عجيب تر از اينهاش رو هم داره..به جان خودم با ارتباطي نداره ها هيمن جوري كفتم برين حالشو ببرين


من چیزی پاک نکردم، شاید اشکال سرور بوده و کامنت اصلا ثبت نشده. در ضمن تکنو2000 نبود، درست روبرویش یک مغازه‌ی دیگری بود که من از آن خریدم.


ويكي خيلي خدا تر از اين حرفاس. تعداد ورودي هاش چند برابر اينكارتا س. سعي كن عادت كني به اعتماد كردن به كدباز. همين الان هم ميشه كلش رو داونلود كرد.
ضمناَ كامنت هات تو فايرفاكس كار نميكنه. درستش كن.



صفحه‌ی اول