امروز در بزرگراه آل احمد بین کارگر و کردستان دیدم یک تابلو علم کرده اند «باشگاه وبلاگ‌نویسان تهران» بالایش هم نوشته بودند وزارت فن‌آوری. بعد از کمی گوگلیدن این خبر یافت شد.
اکتشافات امروز بنده منحصر به مورد فوق نبود. جایی خواندم جمهوری تاتارستان و کمی کنجکاو شدم ببینم این چه صیغه‌ای است که تا امروز نامش را نشنیده بودم. معلوم شد یکی از جمهوری‌های روسیه است و پایتختش شهر قازان است. این لینک صفحه‌اش در پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگی ایران و روسیه و این هم توضیحاتی در ویکی. این عکس مزارع گندم حومه قازان از Encarta برداشته شده است که هنوز برای من عزیزتر از ویکی است، فرهنگنامه باید مولتی‌مدیا باشد.


نظرات:

کمی بيشتر بررسی کنی شايد اليا کازان کارگردان امريکايی هم اهل آنجا از کار در بيايد.

------------
میرزا: بررسی کردم ولی نبود. این حضرت از پدر و مادر یونانی در استانبول به دنیا آمده است و بعد هم تشریف برده است آمریکا.
تشابه اسمی هم به این علت است که اولاً گویا زبان ترکی و تاتاری داد وستد کلماتی داشته اند و این کازان یا قازان در ترکی به معنای دیگ است. منظور عجیب نخواهد بود اگر جناب الیا کازان فامیلی اش کازان باشد ولی ربطی به تاتارستان نداشته باشد.


آموزش و ايجاد تخصص وبلاگ‌نويسي !!! والا من هی این جمله رو می خونم هی کمتر می فهمم . قبوله که وبلاگ نویسی یه اصولی داره اما مرگ من کی می خواد بیاد یادش بده ؟؟؟؟ اولین نسل وبلاگ نویسهای ما که همه رفتند خارج . دومین نسل هم که خودمونیم .... واااای ! دارم حرص می خودم . یکی نیست بگه یارو . تو اصلا می دونی وبلاگ چیه ؟!!! ( یارو اون مغز متفکریه که اولین بار این فکر متعالی ! به ذهنش رسیده ! )


سلام میرزا
امروز سینما استقلال فیلم گفتگو با سایه (خسرو سینایی) رو اکران کرد.
موضوع فیلم زندگی صادق هدایت بود, فیلم بسیار خوبی بود.
البته جزو فیلمهای خارج از مسابقه است.
روز شنبه در سینما سپیده این فیلم برای اخرین بار در جشنواره اکران میشه.
ساعت 19:30
توصیه می کنم ببینیدش.

-------------
میرزا: بابت پیشنهادتان ممنون، تلاش می کنم بروم ببینم.



صفحه‌ی اول