عصر مستندی به نام Wild Europe در باب حیات‌وحش کنونی قاره اروپا دیدم. حیوانات مختلفی را نشان می‌داد که در محیط‌های شهری دوام آورده‌اند و زندگی کرده‌اند. روباه‌های لندن، گرازهای بوداپست، خرگوش‌های آمستردام. یکی از شهرهای اسپانیا به مذاق لک‌لک‌ها بسیار خوش آمده بود و هر جای شهر که بلند بود لانه ساخته بودند، بالای دکل‌های برق، نوک برج‌ها؛ کاتدرالی نشان داد که در گوشه‌کنارش بیش از صد لک‌لک زندگی می‌کردند. حاصل تلاش دوستداران طبیعت را نشان داد که با پاک‌سازی رود راین (البته با حمایت دولت) و هر سال رها کردن میلیون‌ها نوزادهای قزل‌آلا (اگر اشتباه نکرده باشم) در بیست سال اخیر، موفق شده بودند این ماهی که نسلش در راین منقرض شده بود را دوباره به رودخانه بازگردانند. دیدنی بود.


نظرات:

سلام
اقا ميرزا ممنونم كه به من سر نزديد در ضمن به همت اقاي نور الدين قراره همين كار توي ايران هم بشه البته بعد از بيرون راندن همه ي ادمها تا موجوداتي كه هرگز ادم نخواهند شد راحت زندگي كنند


منم كازينوي اسكورسيزي رو ديدم. اينقدر توش حرف زدن كه نگو....


همیشه با خودم فکر می کنم چرا هیچ فیلمی در باب حیات وحش در ایران نیست، البته به گمانم یکی دو سال پیش چیزی در بارهء ساخته شدن چنین فیلمی شنیده بودم، اما مطمئن نیستم. یعنی این همه تنوع حیات در کشور به این بزرگی ارزش تامل ندارد؟



صفحه‌ی اول