هزارتوی بیستم و سوم با موضوع «روشنفکری» منتشر شد. برای صفحه اول بخشی کتاب «کار روشنفکری» بابک احمدی انتخاب شده است و در انتهای هزارتو داستان «بچه‌ها در جاده‌ی روستایی» نوشته‌ی فرانتس کافکا آمده است. در قسمت موسیقی دریچه می‌توانید به آهنگ «دور از زیان» از گروه مسیو اتک گوش دهید.


نظرات:

امیدوارم شبهای غم واندوهت محو و روزهای شاد و پر از مهر و محبتت دراز باشد.


با اجازه جناب میرزا !
...
امشب شب یلداست. در آستانه ی طولانی ترین شب سال برای همه ی دوستان عمری دراز، تنی سالم، دلی شاد و روز و روزگاری خوش آرزومندم. امیدوارم همیشه شاد و شادکام باشید.

پاکدل


محمد جباري، يلدا شب بي ستاره نيست.
يلدا تولد زمستونه، نمي‌دونم چرا ازش حرف نزدي، انگار اونجا هوا سردتر از يلداست!!!
كاش كنار آنيتا بودي!!! كاش كنار آنيتا ياد يلدا مي‌افتادي.........


متن بابك احمدي خوب بود خبلب و مخصوصا قسمت اتلگنتسيا برام خيلي جالب بود
ممنون


به نظر من روشنفکر کسی است که حقوق دیگران را محترم میشمارد.کسی که میداند هر کس ازاد است.ازاد در" اندیشه واحساس وعمل".در شهر ما خانم دکتر داروسازی است که در فعالیتهای اجتماعی هم فعال است.چندی پیش مطلع شدم شوهرش کارگر ساده کارخانه است.من این مرد را روشنفکر میدانم.چون اجازه ادامه تحصیل وکار وبه عبارت دیگر تحقق ارزوهای دیگری را داده.در اجتماع ما پدرومادرها به اسم" دلسوزی وخیر خواهی" زن وشوهر ها به اسم"عشق"(که در اصل در زنها حسادت ودرمردها تعصب خشک)ومعلمان واساتید به اسم"انجام وظیفه"مانع ازادیهای فردی وشکوفایی اندیشه میشوند.تا این فرهنگ باشد روشنفکری دردی دوا نمی کند.باید فرهنگ مردم بالا رود تا روشنفکر زاییده شود.


بی ربط به این پست و هزار توی شما و اینا. از کامنت دونی کلنگ میام. گفتم شاید شمام دلتون بخواد موزیک متن یک سری از این کارتون‌های دوران بچه‌گی رو داشته باشید: http://www.mhbateni.com/mohammad/music
--------------
میرزا: بسیار ممنون. چسبید!



صفحه‌ی اول