تقریباً کل قضیه زیر سر شازده است. من در این مورد تقریباً یقین دارم. قضیه از آنجا شروع شد که کمتر از دو سال پیش کاشف به عمل آمد شازده و دوستی دیگر بساطی به اسم کافه‌لیت در مونترال دارند. نه که کافه‌ی واقعی باشد، یک جور کافه سرگردان که ملت بروند و یکی توضیحاتی در زمینه‌ای بدهد و بقیه گوش کنند و آخرش بحث کنند. حالا بساط کافه جدی‌تر شده. آن دوست رفته قسمت پاریس همین کافه را راه انداخته و با شازده قسمت مونترال را کج‌دار و مریز می‌گردانیم (شازده می‌گرداند در حقیقت). چند زیر شاخه کافه سینما و کافه فلسفه و غیره هم بهش اضافه شده.
یک شخصیتی هم در این شهر داریم به اسم شهداد حیدری. شخصیتی مهمی است برای خودش. روزها دندان می‌کشد و شب‌ها مثل اسب کتاب می‌خواند. نتیجه اینکه جز علوم دقیقه دماغ مبارک را در هر سوراخی کرده. سخنرانی‌هایش در کافه‌لیت عموماً یک جان تازه‌ای به بساط مورد نظر می‌دهد. تا امروز مقدار خوبی در مورد تاریخ انقلاب فرانسه و می شصت و هشت و آلمان نازی و بریتانیا صحبت کرده و از هملت گفته. این اواخر کمی پول‌دار شدیم و رفتیم دوربین خریدیم و در جلسه اخیر شهداد در مورد تن‌تن را ضبط کردیم. به صورت رسمی می‌شود گفت شهداد یک تن‌تنوفیل است. در این سه چهار ساعت فیلم همه‌جوره تن‌تن را می‌کاود، از جنبه تاریخی تا روان‌کاوی. اگر تن‌تن دوست دارید می‌توانید قسمت اول سخنرانی را اینجا و قسمت دوم را اینجا ببینید (لینک مستقیم یوتیوب این و این است).
اصولاً در این صفحه می‌توانید فیلم‌ها و صداهایی که تا امروز ضبط کردیم را ببینید و بشنوید. یک موقعی پول نداشتیم و فقط صدا ضبط کردیم. لای صداها جلسات قدیمی شهداد هم هستند. دست آخر هم اینکه سال دوم مسابقه عکاسی‌مان هم هست که لینکش در همان صفحه اول سایت موجود است.
خلاصه مشغولیم.


نظرات:

وای تن تن، تن تن
چه کسی نقش تو را از سر ما خواهد شست...


تن تن تمام یا قسمتی کوچک و رنگی از سالهای سیاه و سفید کودکی من بود.سالهائی که رنگی ترین قسمت های آن آژیر قرمز زرد و سبز بودندو ....
فقط هنوز متحیر این هستم که هیچ گاه ندیدم و نخواندم تن تن در داستان هایش با دخترکی دلبرکی چیزی سر و سری به هم زده باشد و چقدر هم فضای داستان های تن تن مردانه بود. مهم ترین زن داستان ها کاستافیور بود با آن صدای تصویری اش میان داستان های نشر هرژه. نه؟؟ شاید اشتباه کنم حافظه همیشه خیانتکار است در بستر زمان آنچه می خواهد را به یاد می آورد.
درود


man vaghan aasheghe shakhsiate shahdad e heidary shodam :))))


انکه.میگفت.حرکت مرد در این وادی خاموش و سیاه برود شرم کند امیدوارم همیشه منشا اثر باشی


سری به کافه‌لیت زدم واقعا خوبه... اما در مورد تن‌تن هم من دوست دارم این اطلاعاتی که فراهم کردین رو به صورت متن و البته فارسی بخونم.
در هر صورت از اینکه می‌بینم به این شکل کار می‌کنید خوشحالم.


دوست داشتم کلی



صفحه‌ی اول