زمین و زمان کمک کرد و تشریف بردیم وین. عرض شود اول سری زدیم به کاخ شون‌برون (یا یک چنین چیزی) که می‌شد معادل کاخ ورسای برای خاندان هابسبورگ، خاندان سلطنتی اتریش. کاخ بسیار متأثر از سلیقه یکی از ملکه‌های اتریش به نام ماری آنتوانت بود (که لقبش سی‌سی بود و اگر اشتباه نکنم مادر آن ماری آنتوانت دیگر بود که در انقلاب فرانسه با گیوتین اعدام شد)
عرض شود بعد از کاخ‌گردی یک عدد حامد قدوسی کشف شد. این حضرت همان شخصیتی را دارد که انتظار دارید و البته کمی تندتر از حد معمول حرف می‌زند و حتی به از خیابان رد شدن هم از منظر اقتصادی نگاه می‌کند. کمی اختلاط داشتیم و مزاحم اوقات گران‌بهایش شدیم، البته حضرت هم‌کلاسی یکی از هم‌توری‌ها درآمد و بسیار یاد ایام فرمود.
بعد از بررسی این مسایل به بهترین قسمت روز می‌رسیم. فتانه‌بانو را از کار و زندگی واگذاشتیم و تشریف آورد قدری به اتفاق وین‌گردی فرمودیم. این وین‌گردی بدین حالت بود که دهان ما باز مانده بود و فتانه‌بانو توضیحاتی عرض می‌کردند که این چیست و اینجا کجاست و آنجا چه شد. بع قاعده نه ده نفر راه افتاده بودیم دنبال خانم و از زیبایی وین در کنار توضیحات بانو لذت می‌بردیم. تشریف بردیم آن میدانی که هیتلر سخنرانی تاریخی خود را کرد و گل‌سرخ‌های کلاف‌بندی شده و بسیار دیدنی‌های دیگر. دلم می‌خواهد یکبار دیگر از اینجا از فتانه‌بانو تشکر کنم که در آن سرما بلند شد آمد. این ملت فمینیست مقیم تهران نمی‌دانند چه خواهر پرانرژی‌ای در وین دارند. یا می‌دانند؟
حال فرمودم وقتی دیدم فتانه‌بانو موسیو هاشمی را رئیس بزرگ بدون چپق خواند. کمی دلم خنک شد، آقا اگر بدانید اینجل روی این میرزای بینوا چه اسم مستعارهایی گذاشته‌اند، بهترینش «چایکوفسکی» است.
راستی رئیس بزرگ بدون چپق برایمان بستنی خرید. به این می‌گویند تورلیدر دست‌ودل‌باز.

دم‌نوشت: فتانه‌بانو توضیحاتی در باب آن سی‌سی در کامنت‌دانی فرموده‌اند. حدس می‌زدم بالاخره یک جایی اشتباه کرده‌ام ولی حکماْ این آنتوانت و الیزابت و غیره خیلی هم فرق ندارند، مگر نه؟
دم‌نوشت دوم: سلام شما دریافت شد. علیک سلام!


نظرات:

میرزا جان سلام علیکم! سی سی لقب الیزابت بود زن فرانتس یوزف یا به قول شما آذری ها فرانس ژوزف...ترزا و آنتوانت از نوع ماری شان یک دار و دسته ی دیگرند.
اما خارج از دستور عرض شود که نفرمایید. ما بسیار جوگیر و ذوق زده شدیم از دیدار شما و کیمیا جان جان به خصوص. رییس بزرگ بدون چپق و سایر متعلقات هم البت جای خود. زود زود دوباره بیایید. این دفعه گرماپسند باشد که گل سرخ ها رویت شوند.
مخلصاتیم.


ميرزا جان سال نوت مبارك. اميدوارم خوش گذشته باشه. پس اين حامد قدوسي را ديدي. چه جوري بود شخصيتش كه گفتي همون طوري است كه مي شه حدس زد؟

----------------
میرزا: سوالات سخت می‌فرمایید. حامد حامد است خلاصه‌وار. یعنی دقیق، باهوش، اقتصادی، اجتماعی یا حالا چیزی در همین حدود.


محمد برگرد ديگه! دلمون و آب كرديم.

سال نو مبارك ايضاَ


واقعا!!!!!


سلام. سالِ نوتون - با کمی تاخیر- مبارک. امیدوارم سالِ خوبی باشه...
من چند ماه پیش خاکی و آسمانی رو خوندم...سالزبورگی ها خیلی به موزارت ظلم کرده اند! حالا ... همون قصهء ایرانی هاست؛ که وقتی کسی میمیره عزیز میشه!


دقيقا.........


مادر آنتوانت با خودش خيلي فرق داشته....


خيال شما تخت. نه تنها فمينيست هاي تهران، بلكه كل فمينيست هاي جهان از حضور فتانه بانو مطلع هستند.
پارسال درست همين موقع ها من و غزل يك وين گردي درست حسابي همراه فتانه بانو داشتيم. كليه ديدني ها به همراه حامد خان قدوسي و مريم بانو را هم رويت كرديم. همه كافه هاي معروف هم كافه لاته و شيريني ويني نوش جان كرديم. با فتانه بانو همه جا خوش مي گذرد. يادش بخير. از بهترين سفرهاي عمرم بود. جاي ما را خالي كرديد يا نه؟

---------------
میرزا: صددرصد



صفحه‌ی اول