ما در تاراگونا هستیم. یک شهر ساحلی در جنوب شرق اسپانیا (هنوز نقشه باز نکرده‌ام ببینم کجا هستیم ولی می‌دانم بارسلونا همین نزدیکی است و قرار است آنجا را هم فتح کنیم.) اینجا هوا معقول و مطلوب و مرطوب است.
دیروز را در یک کشتی گذراندیم. در بندر پلی‌موث در غرب بریتانیا سوار کشتی شدیم و در سانتاندر در شمال اسپانیا پیاده. عرض شود این کشتی قدری با آن یکی کشتی که در دریای آدریانتیک مهمانش بودیم متفاوت بود. قدری عظیم‌تر، لوکس‌تر و بسی شلوغ‌تر، هم رقم آدم یافت می‌شد، مستفیذ شدیم. کشتی بسیار سریع‌تر حرکت می‌کرد و اگر تصمیم می‌گرفتید از جنبده‌ای در دریا عکس بگیرید تا اسباب عکاسی آماده کنید می‌دیدید آن حضرت دیگر در نزدیکی‌تان نیست و تا زوم کنید از دست می‌رفت. به این می‌گویند معیار یک کشتی ندیده و یا کم کشتی دیده برای سنجش سرعت کشتی جماعت. شب نیم‌ساعتی رفتم روی عرشه سوت و کور و خلوت، آهنگ گوش کردم و به آن قسمت از دریا که می‌دیدم خیره شدم. قاعدتا اقیانوس اطلس‌پیمایی فرمودیم، نه؟
در راه دو سه ساعتی در بیلبائو توقف داشتیم که تمامش را در موزه هنرهای مفهومی گوگنهایم(اگر Conceptual Art را درست ترجمه کرده باشم) بودیم. قسمتی داشت تحت عنوان The matter of time اثر Richard Serra که حجم‌هایی عظیم بودند که جلو رفتن در زمان، متوقف شدن و بسیار مفاهیم دیگر مربوط به زمان را القا می‌کردند. بعدا یقینا بیشتر در موردش خواهم نوشت، یک شاهکار بود. در مورد موزه نکته جالب معماری ساختمان موزه از محتویاتش مشهورتر است.
همین، گویا فردا قرار است به یکی از این شهربازی‌های معظم این حوالی مراجعه فرماییم، اگر از دست RollerCoasterها جان سالم به در بردیم در خدمت خواهیم بود.


نظرات:

سلام. ما كه از اين سفرنامه شما شديد لذت مي بريم و حسابي پيگيرشيم.


خيلي باحال سفرنامه نوشتي. منم هوس كردم. قطعا اگه زودتر خبردار ميشدم منم ميومدم. ايشالا تا آخرش بهت خوش بگذره، مايه دار!!!!


اینو می‌دونم که من اگر سفر برم حتما" مدل تو سفرنامه‌ام رو در طی سفر می‌فرستم. خیلی مزه‌اش برای خواننده بیش‌تره میرزا جان.

هم‌واره خوش بگذرد. جای ما رو هم خالی کن به جز وقتی روی رولرکوستر هستی که اصلا" اهل‌اش نیستم.


كي بر مي گردين؟ يك ماهه بود مثل اينكه...

----------
میرزا: یک هفته بعد.


خوش باشي رفيق جاي من هم لذت ببر


ایشالا حالا حالا ها نرسید به ته نقشه.....:)
هم به شما خوش میگذره...هم به ماها که اینا رو می خونیم.....:)


داداش اين چه وضعيه؟چرا شوما ناهارو لندن مي خوري دسرشو بارسلون؟گنج جستي؟



دوستان گرامی / بعد از مشکلی که برای وبلاگ شخصی من در سرویس بلاگر به وجود آمد ، به اجبار میزبان وبلاگ خود را تغییر دادم و بالتبع آدرس آن نیز تغییر نموده است . مهربانی بزرگی در حق من خواهید کرد اگر لینک موجود در وبلاگ تان را که به آدرس پیشین من اختصاص داده بودید ، به آدرس زیر تبدیل کنید / با سپاس
http://salehsahtabrizi.wordpress.com


:)
حیف این سفرنامه که بقیه هم نخوننش.
http://blognews.ir
لینک داده شد با تشکر میرزا پولو!


باتو دارم اروپا را می گردم خیلی حال داد



صفحه‌ی اول